سين سين بانو
سين سين بانو
.

اين غذا از غذا های مورد علاقۀ من و همسرمه.هر وقت مراسمی باشه که بخوام خوشحالش کنم اين غذا رو براش درست می کنم.دستور پخت اين جوجه چينی رو همسايمون از سرآشپز يکی از رستورانای خوب تهران گرفته و واقعا هم دستش درد نکنه خيلی خوشمزه اس. يه کم دردسرش زياد هست اما  می ارزه. من تضمين می کنم.چشمک

 

 

مواد  لازم:

 

 

فيله مرغ 1 کيلو گرم

 

آرد سفيد 4 ليوان سر خالی

 

روغن مايع به مقدار لازم

 

بيکينگ پودر 2ق غ

 

نمک وفلفل به مقدار لازم

 

سرکه 1ق غ

 

ماءالشعير  ساده 1 شيشه

 

زعفرون به مقدار لازم

 

سفيده تخم مرغ 6 عدد

 

 

طرز تهيه:

 

 

قبل از هر چيز بگم اين ميزان مواد خيلی زياده و من خودم وقتی می خوام درست کنم مواد رو نصف می کنم. اما چون می خواستم  امانتداری کرده باشم عين دستور رو نوشتم در ضمن می تونيد پياز و قارچ رو هم  با اين مواد سرخ کنيد.

به 3 ليوان آرد کمی روغن اضافه می کنيم و ورز می ديم تا به شکل يه خمير نرم در بياد.

 

 

 

 سرکه رو اضافه می کنيم و دوباره ورزش می ديم. بعد بيکينگ پودر،نمک،فلفل و زعفرون دم کرده رو بهش اضافه می کنيم.

 

 

 

 

 

در آخر ماءالشعير رو کم کم اضافه می کنيم تا به شکل ماست چکيده در بياد.

 

 

سفيده ها رو در ظرف جداگانه ای انقدر با همزن می زنيم تا سفيد شه و زمانی که کاسه رو بر می گردونيم نريزه.

 

 

 سفيده رو به خمير اضافه می کنيم  و نيم ساعت به خميرمون زمان می ديم.

 

 

 تو اين فرصت فيله ها رو که از قبل شستيم تو 1 ليوان آرد باقی مونده می خوابونيم.

 

 

 بعد از نيم ساعت استراحت مايعمون فيله های آردی رو تو مايع می ندازيم و  با روغن زياد سرخ می کنيم تا کاملا پف کنه. اگه دوست داشتين می تونين جوجه چينی رو با سس تارتار بخوريد که خيلی هم خوشمزه می شه.(دستور تهيه سس تارتار رو هم نوشتم می تونيد بهش مراجعه کنيد)

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:جوجه چينی,غذا با مرغ,, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.